כל מה שרוכשי הדירות חייבים להכיר ולדעת- תכירו את תיקון מספר 9 של חוק המכר

תיקון זה נועד לאזן את פערי הכוחות בין הקבלנים לרוכשי הדירות ומאפשר לכם לקבל פיצוי כספי כאשר הקבלן מאחר. המאמר שלפניכם סוקר מה מעניק התיקון וכיצד הוא מסייע לשמור על האינטרסים של הרוכשים?

התיקון מורכב משלושה סעיפים מרכזיים:

1. זכאות לפיצוי עקב איחור מסירת הדירה מהמוכר לקונה מהמועד שסוכם, אלו הפיצויים להם יהיה זכאי רוכש הדירה:

א. עבור איחור של 11 חודשים ומעלה ממועד המסירה המוסכם, יהיה זכאי הרוכש לפיצוי של 150% משכר הדירה בדירה זהה עבור כל תקופת חודשי האיחור זאת כולל חלק מחודש.

ב. עבור איחור של חמישה עד עשרה חודשים ממועד המסירה המסוכם, יהיה זכאי הרוכש לפיצוי של 125% משכר הדירה בדירה זהה עבור כל תקופת חודשי האיחור זאת כולל חלק מחודש.

ג. עבור איחור של החל מחודש ועד ארבעה חודשים ממועד המסירה המסוכם, יהיה זכאי הרוכש לפיצוי בגובה שכר הדירה בדירה זהה בגודלה ובמיקומה, עבור כל חודש כולל חלק מחודש והחל מהחודש השני שלאחר מועד המסירה המסוכם.

ד. תשלום הפיצוי יועבר אל הרוכש בסיום כל חודש בעבור אותו חודש.

ה. המוכר לא יידרש להעניק פיצוי עבור הרוכש עקב נסיבות אלו: במידה והקונה הוא זה שגרם לאיחור במועד המסירה או שהמסירה התעכבה בשל נסיבות חריגות שלא ניתן היה לחזות אותן מראש.

2. הגבלת הצמדה למדד: יש לקבוע כי ההצמדה למדד תוגבל לרכיב הבנייה בלבד, בנוסף חל איסור על הצמדה בשאר רכיבי העסקה. ההצמדה תתקיים עד למועד המסירה אשר נקבע בהסכם המכר, במקרה שיחול איחור במועד המסירה, ההצמדה לא תחשב החל ממועד זה כאשר יוצמדו אל המדד 40% מערך שווי הדירה (לעומת 100% שלפני התיקון).

3. לא יהיה ניתן לחייב את רוכש הדירה בהוצאות משפטיות במקרה של איחור מסירת הדירה מהמועד המסוכם.

רכישת דירה לא מבצעים כל יום ומדובר ברכישה מורכבת מלאה בפרטים, אלו הדברים העיקריים שכדאי מאוד להתעמק בהם בעת תהליך הרכישה:

1.בטוחות: רשימת חלופות להבטחת כספי הרוכשים אותם מעגן חוק מכר הדירות, אותן יש לבדוק ולברור כבר בשלבים הראשונים עוד בטרם הרכישה עצמה. חשוב לדעת כי המוכר אינו רשאי לדרוש סכום מעל 7% עבור הנכס אלא אם הוא מספק את אחת מהבטוחות המצוינות בחוק. חשוב מאוד לברר את סוג הבטוחה אותה אמור לספק הקבלן, ערבות בנקאית היא הבטוחה החזקה ביותר.

2. הסכם מכר: מדובר במסמך החשוב ביותר המלווה בסיכונים רבים, יש לעבור עליו בקפידה בכדי לוודא שהוא אכן מעניק הגנה מקיפה ומספקת עבור הרוכשים. מאחר ומדובר בהסכם שהוא קריטי, תמיד כדאי ומומלץ שעורך דין מנוסה בתחום יעבור עליו במטרה לוודא כי נוסח ההסכם עובד לטובתכם (הרוכשים) ושומר על הזכויות שלכם וכדי שאף פרט וסעיף לא יחמוק מעיניכם.

3.לעבור בקפידה על מפרט הנכס: יש לעבור על מפרט הנכס ביסודיות עד הפרטים הקטנים. מאחר ומדובר בעסקה גדולה ויקרה שתשפיע רבות על העתיד שלכם, חשוב ואף הכרחי להעניק תשומת לב מירבית למפרט הנכס על מנת לוודא שתקבלו את מה שסיכמתם במסגרת הרכישה, אל תחתמו על ההסכם עד שלא עברתם ביסודיות על כל פרט וסעיף.

רכישת דירה היא לא סתם רכישה, אתם משקיעים בה את ההון העצמי שלכם ולכן תדאגו לעבור על ההסכמים בקפידה. אל תפסחו על איש מקצוע מנוסה שמבין וער לכל הסעיפים והכללים כי בסופו של דבר זו לא רק רכישה זה גם העתיד שלכם.

 

שיתוף:

פוסטים נוספים

האם פתרון מצוקת הדיור נראה באופק?

תכירו את ההקלות, ההטבות והחוקים שנכנסו לתוקף ענף הנדל״ן בישראל מצוי בתקופה מאתגרת מזה זמן רב, מצוקת הדיור עולה על גדותיה כאשר הביקוש גובר על

זכרון דברים בעסקה במקרקעין

עומדים לרכוש דירה? היזהרו מחתימה על זכרון דברים.  בתי המשפט ורשויות המס רואות בכך מסמך משפטי מחייב וחלה על הצדדים חובת דיווח על בסיס יום