חשבון נאמנות בעסקה במקרקעין

חשבונות נאמנות בעסקה במקרקעין ונאמנות על כספי רוכש/מוכר – עסקה במקרקעין אינה רק בדיקות מקדמיות לגבי מצבה הפיזי, התכנוני והמשפטי של דירת מגורים. בעסקאות רבות נדרשים מנגנוני נאמנות על כספי הצדדים עד להתקיימותו של תנאי מסוים בהסכם.

לעיתים (כמו בכתבה המצורפת) נדרשת נאמנות לצורך רכישת הדירה (באמצעות יפוי כוח) ועל כן מועברת מלוא התמורה לעורך הדין המטפל מצד הרוכש (לדוגמא תושב חוץ) שלמעשה נדרש להעביר את הכספים למוכר בהתאם לשלבי העסקה.

הצורך במינוי נאמן על כספים, קיים פעמים רבות מסיבות שונות בעסקה במקרקעין. הנאמנות נדרשת באופן זמני עד שיתקיימו תנאים מסוימים (רישום הערת אזהרה, מסירת מסמכים וכיוצ') כשבזמן הזה, מבקשים הצדדים (כמקובל) שהכסף שלהם יוחזק בנאמנות – לרוב בנאמנות על ידי עורך הדין של המוכר (לאחר חתימת הסכם המכר) –  ובנאמנות אצל עורך הדין של הקונה (כאשר העסקה טרם נחתמה ומנוהלת במלואה על ידי עורך הדין).

מעבר לניסוחו של תנאי כזה או אחר בהסכם המכר (לגבי פרטי הנאמנות) ישנה חשיבות גדולה, לא רק לאופן הפקדת הכספים והשקעתם באפיק זה או אחר, אלא בעיקר לזהות 'הנאמן' על הכספים.

חשוב לשים לב – בטרם העברת כספים לידיו הנאמנות, של מי מעורכי הדין בעסקה, תבינו את מנגנון הנאמנות, נסחו הוראות ברורות לנאמנות ולא פחות חשוב, ביחרו את עורך הדין שבידיו יופקדו כספיכם, בקפידה

שיתוף:

פוסטים נוספים

האם פתרון מצוקת הדיור נראה באופק?

תכירו את ההקלות, ההטבות והחוקים שנכנסו לתוקף ענף הנדל״ן בישראל מצוי בתקופה מאתגרת מזה זמן רב, מצוקת הדיור עולה על גדותיה כאשר הביקוש גובר על