מתווכים בעסקת מקרקעין – רכישה או קניה

בידקו האם המתווכים הפועלים עבורכם בעלי רישיון תקף לעסוק בתיווך. אבל לא רק.

פעמים רבות אתם מתלבטים האם לעשות שימוש בשירותיו של מתווך בעסקה – האם הוא יסייע לי? האם דמי שתיווך שאשלם משתלמים או שאולי אעשה שימוש באתרי האינטרנט ואגיע לרוכשים או לשוכרים בעצמי?

אלה מקצת השאלות שאנו שואלים את עצמנו בבואנו למכור/לרכוש – להשכיר/לשכור נכס.

מעבר לחישובים הכספיים הנוגעים לדמי התיווך ולשאלה כמה והאם בכלל עבודת המתווך תחסוך לי טרחה והתעסקות, חשוב לדעת מספר דברים.

מתווכים (בניגוד אולי למוניטין שחלקם הגדול צבר) יכולים להיות יעילים מאוד ולגרום לעסקה להיות ריווחית מאוד עבורכם, כשהשקעת הזמן מצידכם תהיה מינמלית.

כדי שזה יקרה עליכם לבצע מספר בדיקות מקדימות (נושא הרישיון כמובן) אבל לא פחות חשוב, עירכו הסכם ברור ומפורט בנוגע לסמכויות המוקנות למתווכים, לשכר הטרחה לו יהיו זכאים ולמשך הבלעדיות שניתן להם. 

הסכם טוב משרת את שני הצדדים ומתווכים הגונים ורציניים יחלו את ההתקשרות איתכם במסמך שיכלול את פרטיהם האישיים, מספר רישיון, פרטי הנכס/השירות המבוקש משך ההתקשרות וכיוצ'.

אגב, מתווכים מקצועיים ידרשו מכם לספק להם פרטים אודות הצרכים שלכם ופרטים ברורים ומדויקים לגבי זהות הנכס המבוקש על ידכם או לגבי הנכס הנמכר, על פי העניין. זה בהחלט חשוב.

נוסח הכולל את האמור לעיל (מוכן מראש) בהחלט מעיד על מתווך שלוקח את עבודתו ברצינות ושאינו מכין לכם "הפתעות" בהמשך – כמובן שהבדיקות הבסיסיות בנוגע לרישיונו וניסיונו הכרחיות.

שיתוף:

פוסטים נוספים

האם פתרון מצוקת הדיור נראה באופק?

תכירו את ההקלות, ההטבות והחוקים שנכנסו לתוקף ענף הנדל״ן בישראל מצוי בתקופה מאתגרת מזה זמן רב, מצוקת הדיור עולה על גדותיה כאשר הביקוש גובר על