עסקת תמ"א 38 – חשיבות מעורבותו של בעל דירה

תמ"א 38 – מעורבותם של דיירים הכרחית וחשובה לא רק בשלב גיבוש הוראות הסכם התמ"א עם היזם, אלא גם בשלבים שלאחר מכן – בשלבי התכנון, הגשת התוכניות, הוצאת ההיתר וכו'.

יש ללכת לשלב טרומי עוד הרבה יותר – שלב בחירת היזם – השלב הקריטי והחשוב ביותר הינו השלב שבו בוחרים את היזם ומחליטים מי בעצם הולך להיות אחראי לפרויקט בהיקף של מיליוני שקלים שנוגע לדירת המגורים שלנו.

דיירים נוטים לחשוב כי השלבים הללו ובעיקר שלב בחירת היזם הינם זניחים, "נתעורר כשיתחילו לדבר על שטח המרפסת שאקבל"…על הדיירים להיות עירניים ולבצע בדיקות מקיפות באשר ליזם ובעיקר בנוגע לאיתנותו הפיננסית. 

הדברים הופכים משמעותיים וחשובים אף הרבה יותר במציאות בה חברות ביצוע גדולות נקלעות לקשיים וגם מסיבה זו, אך לא רק, יש לוודא מיהו היזם, אילו פרויקטים הוא ביצע ומבצע וכאמור מהי איתנותו הכלכלית שתתבטא במתן הבטחונות בפרויקט.

מעורבות הדיירים אינה חשובה בפן המשפטי והביצועי בלבד, אלא גם בפן המסחרי – "מה היזם נותן לנו"..

הדיירים חייבים להבין מה הזכויות הקיימות "זכויות הבניה" מאפשרות לבצע ואיזו השבחה צפויה להם והם יבינו זאת מבדיקות ופגישות שיקיימו עם יזמים שונים בשוק.

פעמים רבות, הקושי הגדול נובע מפערי מידע אדירים ומסיפורים שמספרים מקורבים על חברים ומשפחה שלהם שקיבלו מהיזם "הרים וגבהות"….

אז אל תאמינו לסיפורים – צאו ובידקו בעצמכם!

שיתוף:

פוסטים נוספים

האם פתרון מצוקת הדיור נראה באופק?

תכירו את ההקלות, ההטבות והחוקים שנכנסו לתוקף ענף הנדל״ן בישראל מצוי בתקופה מאתגרת מזה זמן רב, מצוקת הדיור עולה על גדותיה כאשר הביקוש גובר על